Anteeksi, minun on aivan pakko.

"Wednesday, January 10, 2007

Nero

Sweet! Me tehtiin viime viikolla Mensan testit duunissa. Me ei päästy yhteisymmärykseen siitä, kuka meidän aamuporukasta on fiksuin ja kuka tyhmin. Tämä päätettiin selvittää auktoriteetin kautta. Mensan testit antavat jonkinlaista osviittaa perinteisen älykkyyskäsityksen mukaisesti siitä, kuka meistä voisi olla fiksuin. EQ on tietysti yhtä tärkeää kuin IQ, ja... Aaargh. Musta on tullut niin super PC. Mensa mittaa fiksuutta, sanotaan nyt vaan niin.

Mun tulos oli 26 / 36. Mun oikeinvastausprosentti on 93%. Mensa sanoo minulle että "Sinulla on erittäin suuri todennäköisyys saavuttaa Mensan testissä jäsenyyteen oikeuttava tulos". Pojilla EI ole erittäin suurta todennäköisyyttä. Tätä mä aion käyttää vielä vuosikausia niitä vastaan. Ja ehkä suurentaa tuon todistuksen ja printata sen studion seinälle. Ja ehkä muistuttaa siitä poikia päivittäin. Ja ehkä laittaa sen mun meilin signatureen. Tai jotain yhtä huomaamatonta.

Tietenkin, jos mä olisin saanut huonomman tuloksen kuin joku muu meistä, niin mä olisin dissannut Mensat ja muut, ja sanonut ettei ÄO-testillä ole mitään yhteyttä oikeaan älykkyyteen ja yhteiskunnassa kunnon kansalaisena toimimiseen. Nyt tietysti mun mielestä se on ihan validi testi.

Mä jopa tiedän että Mensa on latinaa ja tarkoittaa pöytää. Latinantunneilta mulla on jäänyt mieleen vaikka miten paljon tärkeää latinaa. Kuten "Puella per domum ambulat" ja "Feles in horto sedet". Ei kamalan paljon muuta.